Sunday, July 19, 2009

BERSAMA SKUAD KENARI DI HARI KELUARGA PERAK

18 Julai, Sabtu - Saya turun bersama skuad kenari MKKK untuk menyertai Hari Keluarga Perak bila dijemput sebagai pasukan taakhi kepada Perak. Pagi-pagi lagi skuad kenari dah bersiap sedia di dataran Haiyu Asyir untuk bertolak ke Nadi Shabab Musallas. Bila saya turun maka kami mula bertolak.

Saya turut menjadi pemain. Terdapat beberapa team bola antaranya Pasukan Panglima Hitam, Megat Tarawih, Bukit Gantang , Datuk Maharaja Lela dan Kedah. Kami sempat bertemu semua pasukan. Berikut Keputusan Perlawanan :

Kedah vs Datuk Maharaja Lela : 1-0 Menang
Kedah vs Bukit Gantang : 0-0 Seri

Kedah vs Megat Tarawih : 2-0 Menang

Kedah vs Panglima Hitam :0-1 Kalah

Merujuk kepada keputusan diatas, saya menjangkakan skuad kenari perlu lebih tekun terhadap latihan untuk meraih gelaran juara pada perebutan piala malaysia yang akan bermula pada minggu hadapan di Zaqaziq.

Pemain-pemain skuad kenari tak hadir kesemuanya kerana permainan hanya 7 sebelah. Meraka yang hadir adalah:

Ismail Naim (Kapten)
Mat
Cot
Hadi
Anuar
Fakhrul
Radi
Turut hadir : Shahid (Exco Ekonomi MKKK)
Saya (YDP MKKK)

Sebahagian Skuad Kenari MKKK

Suasana Permainan di Nadi Shabab Musallas

First Game

Saya Sebagai Pertahanan

Kelihatan Kanak-kanak Arab sedang berlatih sebelum kami tawan padang

Berbincang.. bila kami boleh main ni..

Tambahan :
  • Lenguh habih badan sebab lama dah tak main bola
  • Sukan penting dalam mengeratkan ukhuwwah dan kesatuan
  • Banyak faedah bila sukan seumpama ini dianjurkan

No comments: